Soovid reisile? Võta meiega ühendust: +372 666 22 99 | reis@reisiguru.ee
LYON   al. 129€ või 4 € / k
Viimased kohad Lyoni suusareisi väljumisele
VAATA LÄHEMALT »
LANZAROTE   al. 189€ või 6 € / k
Viimased kohad Lanzarotale väljumisele
VAATA LÄHEMALT »
VARADERO   al. 679€ või 23 € / k
Viimased kohad Kuubale 11.01 väljumisele
VAATA LÄHEMALT »
MITU SIHTKOHTA   al. 239€ või 8 € / k
SUVEHOOAJA 2019 VARAJASE TELLIJA ESIMESE ETAPI LÕPUNI VAID LOETUD PÄEVAD
VAATA LÄHEMALT »
HURGHADA   al. 349€ või 12 € / k
Soodushind Hurghadasse väljumistele
VAATA LÄHEMALT »
ReisiGuru

›› Avaleht Saksamaa Kas teadsid, et Saksamaal Magdeburgis asub laevatatav sild, mis ületab tema all olevat laevatatavat jõge.


Kas teadsid, et Saksamaal Magdeburgis asub laevatatav sild, mis ületab tema all olevat laevatatavat jõge.


Saksamaa (.de)

2012.08.21 22:42
Autor: ReisiGuru.ee

Saksamaal Magdeburgis asub laevatatav sild, mis ületab tema all olevat laevatatavat jõge. Tegemist on maailma suurima laevatatava veesillaga.


Kas teadsid et...

ReisiGuru - Kas teadsid et...

Magdeburgi Kanalisild (saksa keeles Kanalbrücke Magdeburg, tuntud ka kui Magdeburgi Veesild) ühendab Elbe-Havel’i kanalit Kesk-Saksa kanaliga (saksa keeles Mittellandkanal), ületades Elbe jõge. Magdeburgi Kanalisild on akvedukt, mis on 918 m pikk, 34 m lai ja mille veeala on 4,25 m sügav. Silla pikkusest 228 m on üle vee ja 690 m on üle maa. Suurim sillaava on 106 m pikk. Silla kummaski ääres on jalakäiasild.

Magdeburgi Kanalisilla mõlemas otsas on spetsiaalne lüüs (rajatis veetaseme lukustussüsteemiga), mis võimaldab silda kasutada sõltumata ümberkaudsete veeteede veetasemest. Silda hakati ehitama 1997 ja see avati oktoobris 2003. Silla ehitamiseks kasutati umbes 68 tuhat m3 raudbetooni ja 24 tuhat tonni terast.


Kas teadsid, et Saksamaal Magdeburgis asub laevatatav sild, mis ületab tema all olevat laevatatavat jõge.

Elbe Water Bridge. Autor: WhiteDragon

Magdeburgi Kanalisilla ehitus läks maksma umbes 500 miljonit eurot, kuid selle kasutegur on hinda väärt. Selle advedukti abil lühendati oluliselt väikelaevade liikumisteed ning muudeti kogu piirkonna liiklus senisest lihtsamaks ja mugavamaks. Enne silla avamist pidid laevad, mis tahtsid liikuda Kesk-Saksa kanalilt Elbe-Haveli kanalisse, tegema 12. km pikkuse ümbersõidu ja läbima Magdeburgis Kesk-Saksa kanalist Elbe jõele liikumisel Rothensee laevatõstuki, kus sõltuvalt vee tasemest ümberkaudsetes jõgedes ja kanalites tuli laeva tõsta või langetada 11–18 meetrit. Lisaks tuli Elbe jõest Elbe-Haveli kanalisse liikumisel läbida ka Niegripi lüüs, kus laeva ümbritseva veetaseme kõrgust muudeti kuni 12,2 meetri võrra. Elbe madala veetaseme tõttu ei olnud sageli võimalik täislastis laevaga ühest kanalist teise liikuda, mistõttu pargastel olnud kaup tuli vahepeal ümber laadida. Selline tegevus suurendas ühest küljest laevade liikumise ajakulu ja teisalt ka kaubaveo transpordikulu. Nüüd kui on olemas Magdeburgi kanalisild, on aga ilma keeruliste vaheoperatsioonideta võimalik Saksamaa idaosas asuvast Berliini jõesadamast liikuda siseveeteid pidi näiteks Saksamaa põhjaosas asuva Hannoveri sadamateni või Saksamaa lääneosas Reini jõel asuvate sadamateni.


Kas teadsid, et Saksamaal Magdeburgis asub laevatatav sild, mis ületab tema all olevat laevatatavat jõge.

Elbe Water Bridge

Magdeburgi kanalisilla ehitamise idee oli olemas juba 1919.a. 1938. aastaks olid ära tehtud ka mõned eeltööd. Teine maailmasõda ei võimaldanud silda paraku valmis ehitada. Uue hoo sai kanalisilla rajamise idee peale Saksmaade taasühendamist 1990.a. Magdeburg asub Saksamaa idaosas Elbe jõe ääres. Magdeburg on Saksi-Anhalti liidumaa pealinn. Seal elab 233 tuhat elanikku. Magdeburgile lähimad enam kui poole miljoni elanikuga linnad on kirde poole jääv Berliin (üle 3,5 miljoni elaniku) ja kagu poole jääv Leipzig (üle 530 tuhande elaniku).

Magdeburgu tuntumad vaatamisväärsused on Magdeburgi toomkirik (nüüdse hoone ehitus algas 1209); Magdeburgi ratsamonument (Magdeburger Reiter, pärineb aastast 1240); Magdeburgi raekoda (aastast 1698, renoveerimine lõpetati 2005); St.-Johannis-Kirche (10 sajandist pärit kirik, mis on saanud tugevalt kannatada 1206, 1451, 1631, 1945 ja mis on peale rekonstrueerimist kontserdipaigana avatud aastast 1999); kunagise Preisi Kuningriigi suurima kindluse varemed; botaanikaaed; moodsa kunsti muuseum; Elbauenpark (rohkete lillede ja skulptuuridega puhkeala, kus asub muuhulgas Saksamaa kõrgeim ja maailma kõrguselt teine puidust ehitis – 60 m kõrgune Milleeniumitorn); Roheline Tsitadell ehk Die Grüne Zitadelle (suur, põhitoonilt roosat värvi moodsa arhitektuuri hoone, mis tänu fassaadi värvilahendusele jätab mulje ümberkukkuvast hoonest, avati 2005, seal asuvad üürikorterid, hotell, teater, kauplused, ettevõtete kontorid). Ka Magdeburgi Kanalisilda peetakse Magdeburgi kõige olulisemate vaatamisväärsuste hulka kuuluvaks.

Kui olete Saksamaal asuvat Magdeburgi Kanalisilda ületanud ning soovite veel midagi huvitavat lisada, siis ootame Teie pajatusi arutelu alla.

arutelu


REIS SIHTKOHTA: Magdeburg




KÜSI REISIPAKKUMIST
märgitud lahtrid on kohustuslikud.


Reisisoovitused selle riigi kohta