Soovid reisile? Võta meiega ühendust: +372 666 22 99 | reis@reisiguru.ee | Lossi 22 II korrus, Viljandi
PUHKUSEREIS   al. 299€ või 10 € / kuus

Kiirusta! Alanud on kampaania - Pilvede eest peitu - vaid loetud päevad

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
RINGREIS   al. 1 850€ või 61 € / kuus

Hiina Kuldne kolmnurk

» Hiina Kuldse kolmnurga tipphetked: Peking, Xi'an, Shanghai.
Ringreisid.ee
VAATA LÄHEMALT »
ELAMUSREIS   al. 2 374€ või 78 € / kuus

Kõik-hinnas avastusreis Hiina südamesse

» Tule avasta Hiina kultuuri ja elu koos Seedritega.
Seeder Konsultatsioonid
VAATA LÄHEMALT »
PUHKUSEREIS   al. 499€ või 16 € / kuus

Oktoobri soodsad pakkumised Patrasse kreekas

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
PUHKUSEREIS   al. 515€ või 17 € / kuus

Oktoobri soodsad pakkumised Rhodosele - üksikud kohad

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
ReisiGuru

›› Avaleht Ukraina Kas teadsid, et kõige sügavamal maa all asuv metroojaam maailmas asub Ukrainas

Kas teadsid, et kõige sügavamal maa all asuv metroojaam maailmas asub Ukrainas


Ukraina (.ua)

2012.07.08 23:25
Autor: ReisiGuru.ee

Kõige sügavamal maa all asuv metroojaam maailmas on Kiievis asuv Arsenalna, mille sügavus on 105,5 meetrit ja mis avati juba 1960.a.


Kas teadsid et...

ReisiGuru - Kas teadsid et...

Põhja-Korea massimeedia on väitnud, et nende pealinna P'yŏngyangi metroos on jaamu, mis asuvad sügavamal kui 110 meetrit maa all, kuid selle kohta usaldusväärsed andmed puuduvad. Võrdluseks usaldusväärsete andmetega sügavuselt teine metroojaam on Peterburis asuv Admiralteiskaja, mis avati 2011.a. lõpus ja mille sügavus on „ainult“ 86 meetrit.

Arsenalna metroojaam asub Svjatoðinsko-Brovarska liinil, mis oli ühtlasi Kiievi metroo kõige esimene liin. Metroojaama suur sügavus on tingitud Dnipri jõest ja selle kõrgest kaldapealsest. Arsenalna jaama väga suure sügavuse teeb eriti huvitavaks fakt, et selle naabruses asuv Dnipri jaam on maapealne. See tähendab, et nende jaamade vahel liikudes tuleb metroorongil liikuda järsult ülespoole või allapoole (sõltuvalt sõidusuunast).

Arsenalna

Arsenalna metro station Kiev. Autor: AMY

Ehituslikus mõttes on Arsenalna sarnane Londoni metroojaamadele. Nõukogude perioodil oli tegemist koguni ainsa metroojaamaga kogu NSV Liidus, mis ehituslikus mõttes vastas nn. inglise tüübile. Ehitustüübi tingis jaama suur sügavus ja keeruline geoloogiline olukord jaama asukohas. Inglise tüüpi metroojaamu iseloomustab peamiselt omanäoline keskse saali eraldusviis jaama tunnelitest. Inglise tüüpi metroojaamades on kolm eraldi saali, mis on üksteisest eraldatud rea püloonidega, mille vahel on käiguruum. Arsenalna jaamas on kaks ooteplatvormi, pikkusega 100 meetrit ja laiusega peaaegu 20 meetrit. Arsenalna jaam ei ole kunagi olnud väga rahvarohke, sest jaam oli ehitamise ajal mõeldud peamiselt ühe jaama lähedusse jääva tehase, „Arenal“-i töötajatele. Selle tehase järgi sai jaam omale ka nime. 2011.a. kasutas Arsenalna jaama päevas keskmiselt 26 tuhat inimest. Võrdluseks, samal liinil asuvaid Vokzalna jaama ja Lisova jaama, kasutas päevas keskmiselt enam, kui 65 tuhat inimest.



Omaette elamus on Arsenalna jaama eskalaatorid. Kuna jaam asub väga sügaval, on eskalaatoreid järjestikku kaks – 55,8 meetrise kõrguste vahega ja 46,6 meetrise kõrguste vahega. Vaade kummagi eskalaatori ülemisest osast alumise osa suunas on võimas ja võib kõrguse kartjatel tekitada ebamugavustunde. Eskalaatoriga liikumine maa pealt maa alla või vastupidi võtab aega peaaegu 5 minutit.

Kui olete külastanud Ukrainas asuvat Arsenalna jaama ning soovite veel midagi huvitavat lisada, siis ootame Teie pajatusi arutelu alla.

arutelu






pakkumised antud riiki:


REISISTEENUSED:




Värsked reisisoovitused:





Soodsad lennud Tallinnast: