Soovid reisile? Võta meiega ühendust: +372 666 22 99 | reis@reisiguru.ee | Lossi 22 II korrus, Viljandi
RINGREIS   al. 1 850€ või 61 € / kuus

Hiina Kuldne kolmnurk

» Hiina Kuldse kolmnurga tipphetked: Peking, Xi'an, Shanghai.
Ringreisid.ee
VAATA LÄHEMALT »
ELAMUSREIS   al. 2 374€ või 78 € / kuus

Kõik-hinnas avastusreis Hiina südamesse

» Tule avasta Hiina kultuuri ja elu koos Seedritega.
Seeder Konsultatsioonid
VAATA LÄHEMALT »
PUHKUSEREIS   al. 395€ või 13 € / kuus

Head pakkumised Sharm el Sheikhi veebruariks

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
PUHKUSEREIS   al. 299€ või 10 € / kuus

Kiirusta! Alanud on kampaania - Pilvede eest peitu - vaid loetud päevad

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
PUHKUSEREIS   al. 845€ või 28 € / kuus

SOODUSHINNAD TAI REISILE 27.10 - 13 ÖÖD VÄLJUMISEGA TALLINNAST

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
ReisiGuru

›› Avaleht Norra Flåm Line – maaliline raudteetrass Norras

Flåm Line – maaliline raudteetrass Norras


Norra (.no)

2015.03.30 11:11
Autor: ReisiGuru.ee

Norra mägisel maastikul on palju huvitavaid raudteetrasse. Üheks huvitavamaks nendest võib pidada Norra lääneosas Sogn og Fjordane maakonna lõunaosas Aurlandi vallas asuvat Flåm Line’i Myrdali ja Flåmi vahel. See 20,2 km pikkune ühe rööpmepaariga elektrifitseeritud raudteerass, mis on Bergeni raudtee üks harudest, teenindab käesoleval ajal peamiselt turiste (aastas enam kui pool miljonit külastajat). Trassil on koos alg- ja lõpp-peatusega kokku 11 peatust, 20 tunnelit ja üks sild. Rong sellel trassil sõidab ümbruskonnaga tutvumiseks sobivalt aeglaselt – maksimaalne kiirus on 40 km/h, kuid allamäge sõites on kiiruseks ca 30 km/h.

Flåm Line

Flåmsbana ved Berekvam haldeplass. Autor: Karen

Flåm Line ehitusega alustati 1924 ja liin avati 1940. Raudtee elektrifitseeriti 1944. Trassi kõrgeim punkt asub merepinnast 863,6 m kõrgusel ja madalaim punkt 2 m kõrgusel. 16,1 km kogu raudteetrassist on kaldega vähemalt 2,8%. Trassi maksimaalne kalle on 5,5% ehk 1:18. Selle näitajaga on Flåm Line kogu Euroopa (ja võib-olla isegi kogu maailma) kõige järsem standardrööpmeline raudtee (jättes arvestamata hammasratasraudteed). Trassi kohatine väga järsk kalle on kõrvuti trassi maalilise ümbruskonnaga teine oluline tegur, miks Flåm Line on turistide seas väga populaarne. Veelgi enam – see raudteetrass on Norra paljude erinevate turismiatraktsioonide hulgas külastajate arvult esimese viie seas.

Flåm Line

The Flåm Line starts at Myrdal Station, where it connects with the Bergen Line. Autor: Lars Ola Eide

Flåm Line’i üheks alguspunktiks on Bergeni raudteetrassil asuv Myrdal. Sealne peatus on kogu trassil merepinnast kõige kõrgemal asuv. Trass läbib esimestel kilomeetritel mitmeid väikseid tunneleid. Alguspunktile järgnev peatus Vatnahalsen on ainult 1,13 km kaugusel, kuid merepinnast juba üle 50 m madalamal kui trassi alguspunkt. Edasi liikudes tuleb huvitav ja üpris järsk nn hobuseraua kurv ja 880 m pikkune Vatnahalseni tunnel, kaks vähem kui 25 m pikkust tunnelit ning 195 m pikkune Bakli tunnel. Ka sellel lõigul on langus üpris järsk, sest järgmise peatuseni (Reinunga) on ainult 1,07 km, kuid peatus asub merepinnaga võrreldes peaaegu 50 m all pool kui eelmine peatus. Kolmas peatus on Kjossi joa (kõrgus 225 m) lähedal asuv Kjosfossen. See asub eelmisest peatusest 2,2 km kaugusel ja merepinna suhtes 93 m all pool. Kjosfosseni peatuse lähedal ei ole inimasustust. See peatus on loodud selleks, et turistid saaksid imetleda Kjossi juga.

Flåm Line

Allikas: www.visitnorway.com

Edasi läbib Flåm Line 478 m pikkuse Kjosfossi tunneli ja Nåli tunneli. Viimane on oma 1341,5 meetriga trassi pikim tunnel. Tunneli lõpus asub Kårdali peatus. Viimane on Kjosfiossenist 1,94 km kaugusel ja merepinnale 103 m lähemal. Järgneb 1029 m pikkune Blomhelleeri tunnel ja Blomhelleri peatus, mis on eelmisest peatusest 2,06 km kaugusel ja merepinnale 99 m lähemal. Seejärel ületab raudteetrass kitsa Flåmselvi jõe ja läbib neli väikest tunnelit (pikim neist 178 m pikkune). Blomhelleri peatusest 2,11 km kaugusel asub järgmine jaam, milleks on Berekvam. See peatus asub merepinnast 344 m kõrgusel ehk eelmise peatusega võrreldes 113 m merepinnale lähemal. Seejärel läbib trass kaks tunnelit, ületab jälle jõe, läbib täiendavalt kolm tunnelit (milledest pikim on 207 m pikkune Nedre Dalsbotni tunnel) ning eelmisest peatusest 3,39 km kaugusel jõuab Dalsbotni peatusesse, mis on merepinnast 200 m kõrgusel. Teekond Berekvamist Dalsbotni on trassi pikim peatustevahe.

Flåm Line

Allikas: www.anthonymcevoy.com

Järgnevalt läbib raudteetrass väikese 25 m pikkuse tunneli ja jõuab Rjoande joani (kogukõrgus ca 300 m, suurim kukkumine üle 140 m), mis on kogu Flåm Line äärse ala üks huvitavamaid loodusobjekte. Seejärel on trassil viimane tunnel, milleks on 424 m pikkune Furuberget’i tunnel. Järgnev peatus on After Håreina. See asub eelmisest peatusest 3,31 km kaugusel ja merepinnale 152 m lähemal. Järgnev peatus Lunden on eelmisest 1,39 km kaugusel ja merepinnast juba ainult 16 m kõrgusel (vahe eelmise peatusega 32 m).

Flåm Line’i viimane peatus Flåm asub Lundenist 1,6 km kaugusel ja merepinnast 2 m kõrgusel Flåmi külas. Flåm kui asula paikneb Flåmsdaleni oru põhjas 29 km pikkuse Aurlandsfjordi sopi ääres. See fjord on omakorda Norra pikima fjordi ja maailmas pikkuselt kolmanda fjordi ehk 205 km pikkuse Sognefjordi osa. Flåmis elab ainult umbes 500 elanikku, kuid see on turistide seas väga populaarne küla ja seal peatuvad muuhulgas ka kruiisilaevad. Flåmi vanas raudteejaamas paikneb Flåmi raudtee muuseum.

Kui olete Norras asva Flåm Line raudteetrassi läbinud ning soovite veel midagi huvitavat lisada, siis ootame Teie pajatusi arutelu alla.

arutelu




Reisisoovitused selle riigi kohta















pakkumised antud riiki:


REISISTEENUSED:




Värsked reisisoovitused:





Soodsad lennud Tallinnast: