Soovid reisile? Võta meiega ühendust: +372 666 22 99 | reis@reisiguru.ee | Lossi 22 II korrus, Viljandi
PUHKUSEREIS   al. 299€ või 10 € / kuus

Kiirusta! Alanud on kampaania - Pilvede eest peitu - vaid loetud päevad

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
PUHKUSEREIS   al. 1 049€ või 34 € / kuus

UUEAKS AASTAKS VIETNAMI! 28.12 väljumine vietnami Riiast

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
RINGREIS   al. 1 850€ või 61 € / kuus

Hiina Kuldne kolmnurk

» Hiina Kuldse kolmnurga tipphetked: Peking, Xi'an, Shanghai.
Ringreisid.ee
VAATA LÄHEMALT »
PUHKUSEREIS   al. 639€ või 21 € / kuus

Viimased kohad Tai reisidele novembris (14 ööd). Väljumisega Riiast

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
PUHKUSEREIS   al. 499€ või 16 € / kuus

Oktoobri soodsad pakkumised Patrasse kreekas

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
ReisiGuru

›› Avaleht Boliivia Yungase teed – midagi erilist ekstreemsete ohtude harrastajatele

Yungase teed – midagi erilist ekstreemsete ohtude harrastajatele


Boliivia (.bo)

2013.08.20 10:26
Autor: ReisiGuru.ee

Yungase tee (tuntud nimede all Camino a Los Yungas, Camino de la Muerte, Grove's Road, Coroico Road, Road of fate) on 61 km (osaliselt teist trassi mööda liikudes 69 km) pikkune tee, mis algab Boliivia pealinnast La Paz’st (3100–4100 m kõrgusel merepinnast, 950 tuhat elanikku) ja kulgeb läbi Yungase piirkonna kuni Coroico asulani (keskmiselt 1500 m kõrgusel merepinnast, 13 tuhat elanikku). Yungase tee on kuulus oma äärmise ohtlikkuse poolest. Aeg-ajalt on seda valdavalt kitsast ja käänulist mägimaanteed peetud ka maailma kõige ohtlikumaks maanteeks. Sellel paljuski turvapiireteta teel leidub hulgaliselt kohti, kus mõni auto, buss või mootorratas on kuristikku kukkunud. Mõnel pool on tee kõrval asuva kuristiku sügavus 800 m. Kitsamates kohtades on tee laius aga ainult 3,2 m. Liiklemise teel teevad raskemaks sagedane udu, vihmahood, mägedest alla vajuv pinnas, kuival perioodil tolm.

Coroïco in Yungas

Coroïco in Yungas. Autor: Claire Pouteau

Yungase lõunapoolne tee (tuntud ka Chulumani tee nime all) kulgeb Yungase lõunapoolse te keskosast kuni Chulumani asulani (1700 m kõrgusel merepinnast, 3700 elanikku). Seda mägimaanteed peetakse mõnevõrra vähem ohtlikuks kui Yungase põhjapoolset teed, kuid ka sellel teel liikudes on ohte suurel hulgal.

Yungase maanteed on ühed vähestest suurematest maanteedest, mis ühendavad Boliivia põhjapoolset, Amasoonia vihmametsade ala riigi pealinna La Paz’ga. Kõige kõrgemas kohas asub Yungase tee koguni 4650 m kõrgusel merepinnast. Selleks kohaks on La Cumbre mäekuru.

worlds most dangerous road

worlds most dangerous road. Autor: Warren H

Yungase põhjapoolsel, Coroico asulani viival, teel on kaasajal olemas lisaks vanale teele ka uus teelõik. Tee vanal osal oleva liikluse eripäraks on, et erinevalt Boliivias üldiselt kehtivast parempoolsest liiklusest, on seal liiklus vasempoolne. See erand on vajalik turvakaalutlustel, sest niiviisi näeb mäest alla sõitev juht oma küljelt paremini sõiduki vasempoolse ratta asukohta mäe serval, st saab vaadata kui kaugele tee serva ta võib oma sõidukiga minna. Eriti oluline on vasakpoolne liiklus seetõttu, et Yungase teel on eesõigus mäkke sõitjal ehk sellel, kellel on liikumine tõusu tõttu raskendatud. Seetõttu peab mäest alla tulija hoiduma võimalikult palju tee vasemasse serva ja vajadusel peatuma, et lasta mööda mäkke sõitja.



Yungase tee ohtlikkus on teinud sellest viimastel aastatel populaarse turismimagneti. Küllalt paljud autojuhid kasutavad seda teed üksnes ohtlikkuse kogemiseks kuigi samas avaneb maanteelt ka imelisi vaateid ümbruskonna mägedele ja orgudele. Lisaks on maantee viimastel aastatel saanud populaarseks ka mägiratturite seas – seda eeskätt La Paz’st Coroico poole liikudes, sest selles suunas on tee väga valdavalt laskuv ja ainult ühes kohas on järsem tõus. Turistide arvu kasvu tõttu on Yungase maantee läheduses nüüd olemas ka turismiinfo punktid (näiteks Estrellani järve lähedal maanteel nr 41). Yungase tee ehitati 1930. aastatel Chaco sõja (toimus 1932–1935 Boliivia ja Paraguay vahel) ajal Paraguay sõjavangide poolt. 1990. aastatel ja 21. sajandi esimestel aastatel moderniseeriti teed oluliselt. 2006. a. avati liiklusele ka uus teelõik. Tee ohtlikkus vähenes moderniseerimise tulemusena märgatavalt, kuid täielikult ei suudetud ohtlikkust siiski likvideerida. Moderniseerimise käigus mõnel pool laiendati maanteed, mõnel pool kaeti tee asfaltkattega, mõnel pool paigaldati tee äärde turvapiirded või rajati uus sild. Yungase põhjapoolse tee kõige ohtlikumas lõigus Chusquipata ja Yolosa vahel rajati põhja poolt täiesti uus tee, mis on vanast teest oluliselt ohutum. Samas on jätkuvalt võimalik kasutada ka allesjäänud väga ohtlikku teelõiku.

Kui olete Boliivias asuvat Yungase teed läbinud ning soovite veel midagi huvitavat lisada, siis ootame Teie pajatusi arutelu alla.

arutelu






pakkumised antud riiki:


REISISTEENUSED:




Värsked reisisoovitused:





Soodsad lennud Tallinnast: