Albula raudtee – Euroopa üks huvitavamaid - ReisiGuru.ee Albula raudtee – Euroopa üks huvitavamaid

2012.11.16 12:16 - ReisiGuru.ee

Albula raudtee – Euroopa üks huvitavamaid - ReisiGuru.ee
Allikas: Shutterstock või Pexels


Šveits on tuntud oma suure hulga kõrgete mäetippude ja sügavate orgude poolest. Sellele väga vaheldusrikkale maastikule on inimeste poolt rajatud väga keeruline ja huvitav transporditeede võrgustik. Selle võrgustiku üheks kõige huvitavamaks osaks on Šveitsi ida- ja kaguosas asuv Albula raudtee, mis koos Bernina raudteega kuulub nn Rhaetia raudteena UNESCO maailmapärandi nimistusse.

Albula raudteetrass paikneb Graubünden’i kantonis Albula mäestikupiirkonnas. Selle trassi kogupikkus on vaid natuke enam kui 60 km ja liinil on ühtekokku 12 reisijapeatust. Trass ühendab peaaegu 700 m kõrgusel merepinnast asuvat Thusis’e peatust Hinterrhein’is merepinnast peaaegu 1800 m kõrgusel asuva raudteejaamaga Sankt Moritzi linnas. Albula raudteel sõidavad nii reisi- kui ka kaubarongid. Sellel liinil on koguni 39 tunnelit ja 55 silda. Kõrgeim punkt raudteel asub merepinnast 1820 m kõrgusel. Maksimaalne kalle teekonnal on 3,5%. Albula trass on suurte kõrgustevahede tõttu ehitatud nii, et kaks korda läheb raudtee iseenda alt läbi (või kui teistpidi võtta, siis ületab iseennast). Väga vaheldusrikka maastiku ja maaliliste vaadete tõttu peetakse Albula raudteeliini kogu Euroopa üheks kõige imetlusväärsemaks.

Albula raudtee – Euroopa üks huvitavamaid

Albula Railway. Autor: Geri340

Albula raudtee ehitus algas 1898.a. Liin avati põhiosas 1903.a. suvel ja järgmisel aastal pikendati liini Sankt Moritzini. Kaasajal liinil opereerivatest rongidest tuntuimad on Glacier Express (sõidab Zermatt’i ja Sankt Moritz’i vahel) ja Bernina Express (teekonna üks osa kulgeb Albula raudteel).

Albula raudteel on suur hulk kõrgeid sildu või viadukte ja pikki tunneleid. Üheks tuntumaks sillaks sellel raudteel on Solis’e viadukt, mis põhiosas kulgeb maa kohal ja väikeses osas ületab Albula jõe. Selle kivist kaarsilla kogupikkus on 164 m ja kõrgus maapinnast 89 m. Sillal on kokku 11 sillet, kusjuures suurima silde pikkus on 42 m. Solis’e viadukt, mis paikneb Thusis’e ja Tiefencastel’i raudteepeatuste vahel, rajati 1902.a.

Albula raudtee – Euroopa üks huvitavamaid

Solis viaduct. Autor: ?????

Teine laialt tuntud sild Albula raudteel on Alvaneu ja Filisur’i raudteepeauste vahele jääv Landwasser’i viadukt, mille kogupikkus on 136 m ja suurim kõrgus maapinnast 65 m. Ka Landwasser’i viadukt on kivist kaarsild. Sillas kasutatud materjalide kogumaht on ca 9200 m3. Selle maasilla teeb huvitavaks asjaolu, et tema üks ots algab sealt, kus lõppeb 216 m pikkune Landwasser’i tunnel. Landwasser’i viaduktil asuva raudtee kalle on 2,0%.

Albula raudtee – Euroopa üks huvitavamaid

Landwasser viaduct. Autor: David Gubler

Preda ja Spinas’e raudteejaama vahele jääb Albula raudteel olev kõige pikem tunnel – 5865 m pikkune Albula tunnel. See tunnel paikneb merepinnast kuni 1820 m kõrgusel. Albula tunnel on Šveitsis paiknemise kõrguselt teine tunnel (Furka tunnel ehk Furka-Scheiteltunnel on enam kui 2100 m kõrgusel). Albula tunneli kaudu on ühendatud Albula org Engadin’i oruga. Albula tunnel valmis 1904.a. Selle ehitamine oli tehniliselt väga keeruline ning ehitustöödel kasutati enam kui 1300 inimest. Preda raudteejaamas on muuhulgas mälestusmärk Albula tunneli ehituse käigus hukkunud inimestele.

Kui olete Šveitsis asuval Albula raudteel sõitnud ning soovite veel midagi huvitavat lisada, siis ootame Teie pajatusi arutelu alla.




* märgitud väljad on kohustuslikud.


INFO

Ettevõte: AS GoTravel
E-post: reisiguru[ät]go.ee
Reg.nr: 10113159
Aadress: Toompuiestee 37 Tallinn
» ReisiGurust
» Go Traveli kinkekaart
» Privaatsusteave
» Reisitingimused
» Reisija meelespea
» Järelmaksuga

ReisiGuru.ee © 2008 - . Kõik õigused kaitstud. Mitte ühtegi osa sellest lehest ei tohi kopeerida ilma AS GoTravel kirjaliku loata.