Kas teadsid, et kõige suuremat kiirust raudtee regulaarliiniga sõites on võimalik kogeda... - ReisiGuru.ee Kas teadsid, et kõige suuremat kiirust raudtee regulaarliiniga sõites on võimalik kogeda...

2012.08.14 11:23 - ReisiGuru.ee

Kas teadsid, et kõige suuremat kiirust raudtee regulaarliiniga sõites on võimalik kogeda... - ReisiGuru.ee
Allikas: Shutterstock või Pexels


Kõige suuremat kiirust raudtee regulaarliiniga sõites on võimalik kogeda Prantsusmaal, kus liinil Vaires-sur-Marne – Baudrecourt tõstetakse kiirus kuni 320 km-ni tunnis.


Kas teadsid et...

ReisiGuru - Kas teadsid et...

Suurima kiirusega saab liikuda LGV Est européenne ehk lühendatult LGV Est raudteel. See avati 2007.a. LGV Est on Euroopa klassikalise rööpmelaiusega raudtee ehk 1435 mm raudtee. Sellel liikuv rong kasutab elektrienergiat, mille pinge on 25kV ja sagedus on 50 Hz.

LGV Est ühendab praegu Pariisi lähedal läänepool asuvat Vaires-sur-Marne’t (12 tuhat elanikku) Loode-Prantsusmaal Metzi (122 tuhat eleanikku) ja Nancy (107 tuhat elanikku) vahel asuva Baudrecourt’iga (200 elanikku). Otspunktide vahel on 3 jaama – Champagne-Ardenne, Meuse (eesti keeles Maas, jõe järgi), Lorraine. Tulevikus hakkab ta ühendama Vaires-sur-Marne’t ja Europarlamendi linna Strasbourgi (272 tuhat elanikku) lähedal asuvat Vendenheimi (6 tuhat elanikku). Trassi hakati rajama 2002.a. ja kasutama 2007.a. juunis ning sellest on praegu kasutusel 301,4 km. Tulevikus hakkab selle pikkuseks olema 406 km. Trassi pikendusel tuleb rajada muuhulgas üks 3,9 km pikkune tunnel. Trassi teise etapi ehitustöödega alustati juunis 2010. Arvatakse, et projekti kogumaksumuseks kujuneb 4 miljardit eurot.




LGV Est on ehitatud rongi kiirustele kuni 350 km/h. Reaalselt sõidetakse kommertseesmärkidel aga kuni 320 km/h. Avamise järgselt oli LGV Est käes suurim kiirus, mida kasutati kommerts raudteeliinil (rongide katsetustes jõuti Jaapanis magnetilist levitatsiooni kasutava rongiga Maglev’iga juba 2003.a. detsembris kiiruseni 581 kilomeetrit tunnis, kuid kommertsliinidel Jaapanis rongid 300 km/h ei ületa). 2008.a. avati Hiinas liin, kus rong sõitis kuni 350 km/h ja LGV Est langes maksimaalse kiiruse poolest teisele kohale. Peale seda kui 2011.a. juulis toimus Hiina idaosas kiirrongidega õnnetus, kus hukkus 40 inimest ja peaaegu 200 inimest said vigastada, langetati Hiinas kommertsliinide maksimaalsed kiirused 300 km/h peale ja LGV Est sai tagasi maailma suurima kiiruse raudtee kommertsliinil. Enne LGV Est rajamist sõitis rong samal liinil kiirusega kuni 160 km/h. Aprillis 2007 saadi katsetusel LGV Est maksimaalseks kiiruseks 574.8 km/h, mis on tavarongide kiiruse maailmarekord. See saavutati trassi 191. kilomeetril.

LGV Est on oluliselt lühendanud ja lühendamas ajakulu LGV piirkonna linnade vahel liikudes ja ka juhul kui kaugemate punktide vahel liikudes kasutatakse vahepeal LGV ESt-i. Näiteks Pariisist Strasbourgi sõideti enne 4 tundi, nüüd 2 tundi ja 20 minutit ja aastal 2016 kui saab valmis LGV Est pikendus, 1 tund ja 50 minutit. Pariisi ja Nancy vahel sõitis rong varem 2 tundi ja 45 minutit, kuid nüüd 1 tund ja 30 minutit. Rongiga Pariist Luxembourgi liikumiseks kulus enne LGV Est valmimist 3 tundi ja 55 minutit, kuid nüüd ainult 2 tundi ja 5 minutit. Pariisist rongiga Ðveitsi Baselisse jõudmiseks kulus varem 4 tundi ja 55 minutit, kuid nüüd 3 tundi ja 20 minutit. Oluliselt on kiirenenudka Kirde- ja Ida-Prantsusmaalt rongiga Saksamaa lääneosasse ja vastupidi toimuv liikumine.

Kui olete Prantsusmaal LGV Est raudteel sõitnud ning soovite veel midagi huvitavat lisada, siis ootame Teie pajatusi arutelu alla.




* märgitud väljad on kohustuslikud.


INFO

Ettevõte: AS GoTravel
E-post: reisiguru[ät]go.ee
Reg.nr: 10113159
Aadress: Toompuiestee 37 Tallinn
» ReisiGurust
» Go Traveli kinkekaart
» Privaatsusteave
» Reisitingimused
» Reisija meelespea
» Järelmaksuga

ReisiGuru.ee © 2008 - . Kõik õigused kaitstud. Mitte ühtegi osa sellest lehest ei tohi kopeerida ilma AS GoTravel kirjaliku loata.