Soovid reisile? Võta meiega ühendust: +372 666 22 99 | reis@reisiguru.ee | Lossi 22 II korrus, Viljandi
ELAMUSREIS   al. 1 899€ või 62 € / kuus

UNUSTAMATU USBEKISTAN

Seeder Konsultatsioonid
VAATA LÄHEMALT »
PUHKUSEREIS   al. 319€ või 10 € / kuus

Kiirusta! Talvised puhkusereisid veel kuni 50% soodsamad!

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
RINGREIS   al. 1 850€ või 61 € / kuus

Hiina Kuldne kolmnurk

» Hiina Kuldse kolmnurga tipphetked: Peking, Xi'an, Shanghai.
Ringreisid.ee
VAATA LÄHEMALT »
PUHKUSEREIS   al. 475€ või 16 € / kuus

Puhkus Tenerifel! Madalaima hinna garantii broneerimiseks kuni 31.07

ReisiGuru.ee
VAATA LÄHEMALT »
SEIKLUSREIS   al. 1 090€ või 36 € / kuus

Jalgrattereis Transilvaanias

&Moments Seiklus- ja Elamusreisid
VAATA LÄHEMALT »
ReisiGuru

›› Avaleht Jaapan Seikan – maailma pikim kasutuses olev raudteetunnel

Seikan – maailma pikim kasutuses olev raudteetunnel


Jaapan (.jp)

2012.11.29 10:02
Autor: ReisiGuru.ee

Seikan’i raudteetunnel asub Jaapanis. See kulgeb Tsugaru väina all ja ühendab Honshū saart Hokkaidō saarega. Tunneli pikkus on 53,85 km. Sellest 23,3 km kulgeb merelava all. Tunnel merealune osa paikneb ca 140 m sügavusel merelava all, olles merepinnast ca 240 m allpool. Tunnel koosneb peatunnelist ja kahest hooldustunnelist. Seikan’i tunneli peatunnel on osa 87,8 km pikkusest Kaikyō raudteeliinist.

Käesoleval ajal on Seikan’i tunnel maailma kõige pikem ja kõige sügavamal asuv kasutatav raudteetunnel. Tõenäoliselt kaotab ta pikima raudteetunneli tiitli 2016. a., mil Šveitsi lõunaosas avatakse Gotthard’i põhjatunnel. Selle läänepoolne tunnel saab olema 56,978 km pikk ja idapoolne tunnel 57,091 km pikk. Maksimaalne katend ehk mäeosa, mis lasub Gotthard’i põhjatunneli kohal, saab olema ca 2500 m.

Seikan – maailma pikim kasutuses olev raudteetunnel

Train arriving to Tappi-kaitei station inside Seikan Tunnel. Autor: Risto Kaijaluoto

Seikan’i tunneli ehituse tingis Tsugaru väina meritsi (peamiselt praamidega) ületanud suur reisijate- ja kauba hulk. Näiteks 1970.a. ületas väina enam kui 9 miljonit reisijat ja enam kui 8 miljonit tonni kaupa. Seikan’i raudteetunneli rajamise lugu on pika ajalooga. Esimesed tõsisemad uurimistööd selleks algasid 1946.a. 1971.a. alustati peatunneli ehitamisega. Peatunneli läbimurre sai valmis 1985.a. ja tunnel avati liikluseks 1988.a. märtsis. Paraku on viimastel aastatel tunneli kasutamine reisijateveol pidevalt vähenenud, sest liikumine lennukitega on mugavam ja vähem aega nõudev. Näiteks on arvestatud, et Jaapani pealinna Tōkyō ja Hokkaidō saare keskuse Sapporo vahel liikumisel kulub raudteed kasutades enam kui 15 tundi. Samal ajal lennukit kasutades on samade linnade vahel liikudes ajakulu 3,5 tundi, kusjuures sellest otsest lennuaega 1 tund ja 40 minutit. Lisaks on nimetatud linnade vahel liikudes lennuki kasutamine odavam kui raudtee kasutamine. Nii pole ime, et kui 1988.a. kasutas Seikan’i tunnelit enam kui 3 miljonit reisijat, siis 1999.a. ainult umbes 1,7 miljonit reisijat. Samal ajal on tunnel olnud kaupade veol jätkuvalt suhteliselt populaarne.

Seikan – maailma pikim kasutuses olev raudteetunnel

Tripple gauge rail of JR Kaikyo Line and Hokkaido Shinkansen, Seikan Tunnel. Autor: E3uematsu

Seikan’i tunneli teeb eriliseks asjaolu, et kaks raudteepeatust asuvad tunnelis. Nendeks peatusteks on Tappi-Kaitei ja Yoshioka-Kaitei. Need raudteepeatused toimivad kui varuväljapääsud hädaolukorra (nt peatunnelis toimuva tulekahju) puhul. Hokkaidō saare poolel asuv Yoshioka-Kaitei peatus on Jaapani kõige sügavamal asuv raudteepeatus – ta paikneb merepõhjast 149,5 m allpool. Honshū saare poolel asuv Tappi-Kaitei raudteepeatus on hädaolukorra puhuks maapinnaga ühendatud muuhulgas ka köisraudteega. Tappi-Kaitei raudteepeatuses asub ka väike muuseum, mis tutvustab tunneli rajamist ja tegutsemist.

Seikan – maailma pikim kasutuses olev raudteetunnel

Tappi-kaitei Station. Autor: PekePON

Seikan’i tunnelit kasutab muuhulgas öine luksuslik reisirong nimega Cassiopeia, mis kurseerib marsruudil Tōkyō – Sapporo. Ühe suuna reis kestab ca 16,5 tundi. Sapporosse jõuab rong hommikul 9.25. ja Tōkyōsse hommikul 9.32. Cassiopeia liikumiskiirus on kuni 110 km/h. Üldjuhul liigub Cassiopeia kolm korda nädalas. Cassiopeia 12 vagunilises rongis on tavalised kahekohalised kupeed, sviit-kupeed, restoranvagun, pesemisvagun jms. Sviit-kupee hind liinil Tōkyō – Sapporo on peaaegu 51 tuhat jeeni (peaaegu 500 eurot) ja seda sõltumata valitud teekonna pikkusest.

Seikan – maailma pikim kasutuses olev raudteetunnel

Interior of Cassiopeia Outlook. Autor: yys747


arutelu






pakkumised antud riiki:


REISISTEENUSED:




Värsked reisisoovitused: